| Tytuł szkolenia: | Jak realizować edukację obywatelską, prospołeczną i patriotyczną w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | NOWOŚCI I KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Istota i rodzaje kompetencji kluczowych 2. Kompetencja nr 6 – Kompetencje społeczne i obywatelskie. 3. Zadania nauczycieli przedszkola w zakresie kształtowania kompetencji społecznych i obywatelskich 4. Proces wychowania – elementy składowe 5. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej a kształtowanie kompetencji społecznych i obywatelskich – przykłady praktyczne 6. Procedura wprowadzania dzieci w świat wartości w przedszkolu a kształtowanie kompetencji społecznych i obywatelskich 7. Kodeks grupowy – sposób tworzenia w oparciu o wartości a kompetencje społeczne i obywatelskie 8. Metody wychowawcze i systemy motywacyjne w procesie budowania kompetencji społecznych i obywatelskich – stosowanie i ich rola 9. Treści i przykłady praktyczne działań przedszkola w zakresie wspierania rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich u dzieci. 10. Rola współpracy z rodzicami i środowiskiem. 11. Dokumentowanie i dowody kształtowania kompetencji społecznych i obywatelskich, ewaluacja działań. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna kompetencje kluczowe · Potrafi wskazać związek pomiędzy podstawą programową, realizowanym programem a procesem rozwijania kompetencji kluczowych · Potrafi planować i realizować proces wychowania w przedszkolu, w tym na rzecz rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich. · W codziennych działaniach systematycznie i świadomie prowadzi aktywności i stosuje metody kształtujące kompetencje społeczne i obywatelskie. · Współpracuje z rodzicami i środowiskiem na rzecz rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich. · Dokumentuje pracę wychowawczą, potrafi analizować działania i efekty oraz formułować wnioski. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Wykaz kompetencji kluczowych, materiały dotyczące rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich, krótki opis metod wychowawczych, przykładowy wykaz tematów kompleksowych i działań przedszkola na rzecz rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich, inne |