Tytuł szkolenia: Obserwacje pedagogiczne - jak przeprowadzić i ustalić wnioski
Kategoria szkolenia: Strefa metodyki
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: nauczyciele przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

  1. Obserwacje pedagogiczne istota i cele
  2. Terminy obserwacji, metody i narzędzia nauczycieli przedszkoli
  3. Wsparcie nauczycieli przez specjalistów w procesie obserwacji
  4. Współpraca z rodzicami w zakresie rozpoznawania potrzeb i możliwości dziecka
  5. Formułowanie wniosków do indywidualizacji – przykłady praktyczne
  6. Jak tworzyć wykazy dzieci objętych pomocą w toku bieżącej pracy i komu przekazywać
  7. Wnioski z obserwacji i co dalej?
  8. Wykorzystanie wniosków z obserwacji do wsparcia dzieci w toku bieżącej pracy – przykłady praktyczne
  9. Praca indywidualna a wnioski po obserwacji
  10. Ewaluacja rozwoju dziecka  - monitorowanie zmian – prawny obowiązek
  11. Dokumentacja obserwacji pedagogicznych
  12. Dokumentowanie pracy indywidualnej

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

  • Przeprowadzi obserwacje  z zastosowaniem różnych technik i narzędzi, w tym ukierunkowane na potrzeby, trudności, deficyty, zainteresowania i zdolności
  • Ustali wyniki obserwacji, sformułuje wnioski
  • Zastosuje  zasadę indywidualizacji – wdroży wnioski i w udzieli pomocy w toku bieżącej pracy
  • Uwzględni wnioski do indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych
  • Poprawnie udokumentuje obserwacje i pracę indywidualną

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Skrypt ze szkolenia, komplet narzędzi do przeprowadzenia obserwacji pedagogicznych, karta ewaluacji rozwoju dziecka, arkusz potrzeb i zdolności dla rodziców dziecka, przykłady wniosków do indywidualizacji, przykładowy indywidualny program wspomagania rozwoju, wykaz grupowy dzieci – wsparcie w toku bieżącej pracy, rejestr rozmów z rodzicami, indywidualna karta zachowania, przykładowy zapis w dzienniku, inne