| Tytuł szkolenia: | Organizacja i dokumentowanie wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych |
| Kategoria szkolenia: | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | dyrektorzy, specjaliści przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: |
PLAN SZKOLENIA: 1. Zakres i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu 2. Specjaliści w przedszkolu – zatrudnianie – wymiar, kwalifikacje i pensum 3. Obowiązki i organizacja pracy poszczególnych specjalistów 4. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 5. Zajęcia rewalidacyjne a zajęcia specjalistyczne 6. Obserwacje pedagogiczne dzieci – zadania nauczycieli a zadania specjalistów 7. Wsparcie udzielane dzieciom w toku bieżącej pracy przez specjalistów 8. Współpraca specjalistów z nauczycielami 9. Realizacja opinii i orzeczeń Poradni PP – procedura postępowania 10. Współpraca specjalistów z rodzicami 11. Dokumentacja pracy specjalistów 12. Nauczyciel wspomagający w przedszkolu – zadania i dokumentacja CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna swoje zadania i potrafi zorganizować sobie pracę · Zna procedurę postępowania w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, · Zna zastosowanie poszczególnych form ppp i zajęć rewalidacyjnych · Potrafi zorganizować w przedszkolu realizację orzeczeń i opinii poradni pp · Zna zasady współpracy z nauczycielami i rodzicami · Wie jak dokumentować swoją pracę MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, aktualna procedura "System wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy pp w przedszkolu" , IPET, wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka, fiszki tematyczne, w tym wzory sposobów dokumentowania, inne |