| Tytuł szkolenia: | Kodowanie - zabawy nie tylko na macie |
| Kategoria szkolenia: | Strefa metodyki |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych oraz edukacji wczesnoszkolnej |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Pojęcie kodowania, cele i założenia; 2. Kompetencje rozwijane podczas zajęć z kodowania i programowania; 3. Wpływ ćwiczeń na rozwój funkcji psychomotorycznych i umiejętności dziecka, 4. Planowanie i organizacja zajęć 5. Zabawy z kodowaniem · „ Słowo w kodzie ukryte”- opowiadanie, wiersz na macie · „ Lustrzane odbicie” – mini mata · „ Gimnastyka wg kodu” · „ Ćwiczenia matematyczne z wykorzystaniem kodowania” · „ Jajeczka”, „ W ogródeczku”- ćwiczenia na orientację w przestrzeni · „ Wieże matematyczne”- karty wzorów · „ Kubeczkowy zawrót głowy” · „ Zakodowany obraz” · „ Zaczarowana piosenka” CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · nabędzie praktyczną umiejętność prowadzenia zajęć z wykorzystaniem kodowania z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; · nabędzie umiejętność konstruowania i planowania zajęć z elementami kodowania; · nabędzie umiejętność praktycznego wykorzystania elementów kodowania w swojej pracy z dziećmi · będzie tworzył kreatywne gry matematyczne, pomoce dydaktyczne do kodowania; · będzie samodzielnie dobierał i układał piosenki, wiersze, opowiadania i wzory graficzne do zabaw z matą; · zdobędzie umiejętność tworzenia algorytmów- sekwencji, powtarzalności procedur i czynności; · podczas tworzenia ćwiczeń będzie rozwijał swoją kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, |