| Tytuł szkolenia: | Edukacja europejska i wielokulturowa w przedszkolu a budowanie tożsamości |
| Kategoria szkolenia: | Strefa metodyki |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Ustalenia terminologiczne: czym jest edukacja europejska, wielokulturowa, kształtowanie tożsamości. 2. Edukacja europejska i wielokulturowa - realizacja podstawy programowej czy nowatorstwo pedagogiczne? Istota nowatorstwa. 3. Zakres treści edukacji europejskiej i wielokulturowej możliwych do realizacji w przedszkolu – propozycje i przykłady realizacji. 4. Sposoby realizacji ww. treści w przedszkolu: planowanie pracy, projekt edukacyjny, program własny. 5. Program własny – jak napisać? Struktura programu i wdrożenie w przedszkolu. 6. Projekt edukacyjny – jak napisać? Instrukcja projektu i wdrożenie w przedszkolu. 7. Mniejszości narodowe, etniczne i język regionalny w przedszkolu. 8. Wpływ edukacji europejskiej i wielokulturowej na budowanie tożsamości dziecka CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Zna zakres treści możliwych do realizacji w przedszkolu · Wykorzysta ww. treści do planowania pracy · Zna wybrane treści oraz sposoby realizacji edukacji europejskiej i wielokulturowej i wykorzysta je w pracy · Wie jak napisać program własny lub projekt edukacyjny · Zdecyduje o wykorzystaniu treści do pracy wychowawczej i budowania tożsamości dziecka · Zna obowiązki przedszkola wobec mniejszości narodowych, etnicznych i realizacji języka regionalnego. MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt ze szkolenia, struktura programu własnego, przykładowy program własny dotyczący edukacji wielokulturowej i europejskiej, instrukcja projektu, inne |