| Tytuł szkolenia: | Zaburzenia psychiczne uczniów a szkolna codzienność |
| Kategoria szkolenia: | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowcyh |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Uczeń z depresją w szkole- przyczyny, charakterystyka, zaburzenia osiowe i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne. 2. Kiedy depresji towarzyszą myśli samobójcze i samookaleczanie- szacowanie ryzyka samobójstwa, zasady podjęcia interwencji. 3. Metody i techniki pracy z uczniem z depresją. 4. Uczeń z zaburzeniami lękowymi w szkole- charakterystyka zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne. 5. Formy wsparcia ucznia z zaburzeniami lękowymi na terenie szkoły. CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: Nauczyciel: · Posiada wiedzę na temat głównych i często spotykanych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. · Potrafi wskazać podstawowe objawy charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń. · Na podstawie posiadanych informacji, potrafi oszacować ryzyko samobójstwa i podjąć stosowną interwencję. · Zna rolę szkoły we wspieraniu uczniów w procesie terapeutycznym. · Wie, w jaki sposób rozpocząć proces pomocy uczniowi. · Zna miejsca, w których można szukać pomocy. |