Tytuł szkolenia: Zaburzenia psychiczne uczniów a szkolna codzienność
Kategoria szkolenia: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Odbiorcy szkolenia:
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowcyh
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1. Uczeń z depresją w szkole- przyczyny, charakterystyka, zaburzenia osiowe i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne.

2. Kiedy depresji towarzyszą myśli samobójcze i samookaleczanie- szacowanie ryzyka samobójstwa, zasady podjęcia interwencji.

3. Metody i techniki pracy z uczniem z depresją.

4. Uczeń z zaburzeniami lękowymi w szkole- charakterystyka zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne.

5. Formy wsparcia ucznia z zaburzeniami lękowymi na terenie szkoły.

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

Nauczyciel:

·               Posiada wiedzę na temat głównych i często spotykanych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży.

·               Potrafi wskazać podstawowe objawy charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń.

·               Na podstawie posiadanych informacji, potrafi oszacować ryzyko samobójstwa i podjąć stosowną interwencję.

·               Zna rolę szkoły we wspieraniu uczniów w procesie terapeutycznym.

·               Wie, w jaki sposób rozpocząć proces pomocy uczniowi.

·               Zna miejsca, w których można szukać pomocy.