| Tytuł szkolenia: | Metody aktywizujące w przedszkolu |
| Kategoria szkolenia: | Strefa metodyki |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Znaczenie aktywności dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju 2. Aktywność dziecka a samodzielność 3. Istota metod aktywizujących – rola nauczyciela, rola dziecka 4. Warunki aktywności dziecka 5. Metody wychowania przedszkolnego a metody i techniki aktywizujące 6. Klasyfikacja metod i technik aktywizujących 7. Istota poszczególnych metod i technik aktywizujących - przykłady zastosowania w praktyce – wg podziału metod: · Pracy we współpracy · Integracyjne · Tworzenia i definiowania pojęć · Hierarchizacji · Diagnostyczne · Dyskusyjne · Twórczego myślenia · Grupowego podejmowania decyzji · Planowania · Gry i zabawy dydaktyczne · Przyspieszonego uczenia się · Ewaluacyjne CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Dostrzega związek pomiędzy samodzielnością a aktywnością · Jest przekonany o skuteczności metod aktywizujących w procesie edukacyjnym i wie jakie warunki powinny być spełnione, aby dziecko było aktywne · Zastosuje różne rodzaje metod i technik aktywizujących w codziennej praktyce odpowiednio do planowanych celów wychowawczych i dydaktycznych zajęć MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Informacje dotyczące znaczenia oraz istoty aktywizowania dzieci, katalog metod i technik aktywizujących z opisami i przykładami zastosowania w praktyce |