Tytuł szkolenia: Metody aktywizujące w przedszkolu
Kategoria szkolenia: Strefa metodyki
Odbiorcy szkolenia:
  • przedszkole
Uczestnicy szkolenia: Dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli publicznych oraz niepublicznych
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Tryb szkolenia:
  • zdalne
  • stacjonarne
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

PLAN SZKOLENIA:

1.          Znaczenie aktywności dziecka w procesie wspomagania jego rozwoju

2.          Aktywność dziecka a samodzielność

3.          Istota metod aktywizujących – rola nauczyciela, rola dziecka

4.          Warunki aktywności dziecka

5.          Metody wychowania przedszkolnego a metody i techniki aktywizujące

6.          Klasyfikacja metod i technik aktywizujących

7.          Istota poszczególnych metod i technik aktywizujących - przykłady zastosowania w praktyce – wg podziału metod:

·         Pracy we współpracy

·         Integracyjne

·         Tworzenia  i definiowania pojęć

·         Hierarchizacji

·         Diagnostyczne

·         Dyskusyjne

·         Twórczego myślenia

·         Grupowego podejmowania decyzji

·         Planowania

·         Gry i zabawy dydaktyczne

·         Przyspieszonego uczenia się

·         Ewaluacyjne

CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU:

·       Dostrzega związek pomiędzy samodzielnością a aktywnością

·       Jest przekonany o skuteczności metod aktywizujących w procesie edukacyjnym i wie jakie warunki powinny być spełnione, aby dziecko było aktywne

·       Zastosuje różne rodzaje metod i technik aktywizujących w codziennej praktyce odpowiednio do planowanych celów wychowawczych i dydaktycznych zajęć

MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA:

Informacje dotyczące znaczenia oraz istoty aktywizowania dzieci, katalog metod i technik aktywizujących z opisami i przykładami zastosowania w praktyce