| Tytuł szkolenia: | Metodyczne aspekty planowania miesięcznego i dziennego w pracy nauczyciela |
| Kategoria szkolenia: | Strefa metodyki |
| Odbiorcy szkolenia: |
|
| Uczestnicy szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli publicznych i niepublicznych |
| Forma szkolenia: | wykładowo - warsztatowa |
| Tryb szkolenia: |
|
| Godziny dydaktyczne: | 4 |
| Plan szkolenia: | PLAN SZKOLENIA: 1. Zadania nauczyciela przedszkola - zestawienie 2. Zadania i metody pracy wychowawczej w przedszkolu 3. Podstawa programowa – czas realizacji, program wychowania przedszkolnego 4. Formy pracy w przedszkolu - charakterystyka, ramowy rozkład dnia 5. Metody wychowania przedszkolnego 6. Formy i metody aktywności ruchowej 7. Rodzaje zajęć dydaktycznych 8. Zajęcie dydaktyczne – temat, cele operacyjne, przebieg - wskazówki metodyczne 9. Planowanie pracy przez nauczyciela z wykorzystaniem programu wychowania przedszkolnego – siatka zajęć 10. Pakiety edukacyjne a planowanie pracy 11. Zasady pracy pedagogicznej nauczyciela przedszkola 12. Obserwacje pedagogiczne a planowanie pracy – indywidualizacja 13. Zapisy w dzienniku CELE SZKOLENIA – KOMPETENCJE UCZESTNIKA PO SZKOLENIU: · Jest świadomy swoich obowiązków i zadań · Potrafi nazwać metody, którymi się posługuje · Wie jak w jakim czasie i jak realizować podstawę programową · Zna formy pracy przedszkola i potrafi zbudować ramowy rozkład dnia · Potrafi napisać plan pracy z wykorzystaniem siatki zajęć i zaplanować dzień · Zbuduje scenariusz zintegrowanego zajęcia i określi cele operacyjne · Przeprowadzi obserwacje pedagogiczne, ustali wnioski do indywidualizacji i je wykorzysta w codziennej pracy · Dokona zapisu w dzienniku MATERIAŁY DLA UCZESTNIKA: Skrypt, zasady, metody i formy – ściąga, rodzaje zajęć dydaktycznych i formułowanie tematów – ściąga, siatki zajęć dla poszczególnych grup, przykładowe plany pracy , przykładowe konspekty zajęć, cele operacyjne – ściąga, przykłady zapisów w dzienniku, arkusz obserwacji pedagogicznych, inne |