Tytuł szkolenia: Uczeń z deficytami uwagi i nadpobudliwością psychoruchową- skuteczna praca na etapie wczesnoszkolnym
Kategoria szkolenia: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Odbiorcy szkolenia:
  • edukacja wczesnoszkolna
  • szkoła
Uczestnicy szkolenia: Nauczyciele szkół
Forma szkolenia: wykładowo - warsztatowa
Godziny dydaktyczne: 4
Plan szkolenia:

1. Diagnostyka ADHD- czym jest, objawy kluczowe, ujęcie w systemach diagnostycznych ICD-10 i DSM-V, współwystępowanie innych zaburzeń, przyczyny

2. ADHD a funkcjonowanie w szkole- wskazanie możliwych problemów

3. „Okulary” na ADHD-praktyczne metody ułatwiające funkcjonowanie uczniowi w szkole i w klasie:

  • Otoczenie ma znaczenie- dostosowanie przestrzeni klasowej do potrzeb ucznia z ADHD
  • Jak uczyć by nauczyć? – strategie nauczania w pracy z dzieckiem z ADHD, jak prowadzić lekcje, jak przeprowadzać sprawdziany, zadawać pracę domową
  • Skuteczne wydawanie poleceń
  • Wprowadzanie systemu jasnych reguł i ich egzekwowanie
  • Analiza funkcjonalna trudnych zachowań: jaki jest problem? Dlaczego powstał i utrzymuje się?
  • Kształtowanie zachowań pożądanych: sterowanie uwarunkowaniami, stosowanie gospodarki żetonowej, ustanawianie konsekwencji oraz przywilejów i nagród
  • Programy motywacyjne dla ucznia z ADHD i całej klasy- praktyczne pomysły do zastosowania w szkole

Szkolenie dedykowane osobom pracującym w szkołach podstawowych, a szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Sylwetka uczestnika:

  • Uczestnik szkolenia potrafi wyjaśnić czym jest ADHD, jakie objawy tworzą jego obraz.
  • Potrafi zidentyfikować zaburzenia współwystępujące i wskazać przyczynę zaburzenia.
  • Jest  świadomy możliwych problemów w pracy z dzieckiem z ADHD. 
  • Posiada umiejętności praktyczne, ułatwiające funkcjonowanie uczniowi w szkole.
  • Jest wyposażony w gotowe pomysły programów motywacyjnych i korygujących zachowania problemowe, które można wprowadzić w klasie.
  • Potrafi dokonywać analizy zachowań trudnych,  identyfikuje ich pierwsze symptomy, określa funkcje takich zachowań.
  • Wie, jak dostosować klasę i system prowadzenia lekcji do potrzeb ucznia z ADHD.

Materiały szkoleniowe:

Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe wraz z gotowymi materiałami do pracy oraz zaświadczenia o udziale w szkoleniu