| Plan szkolenia: |
1. Diagnostyka ADHD- czym jest, objawy kluczowe, ujęcie w systemach diagnostycznych ICD-10 i DSM-V, współwystępowanie innych zaburzeń, przyczyny
2. ADHD a funkcjonowanie w szkole- wskazanie możliwych problemów
3. „Okulary” na ADHD-praktyczne metody ułatwiające funkcjonowanie uczniowi w szkole i w klasie:
- Otoczenie ma znaczenie- dostosowanie przestrzeni klasowej do potrzeb ucznia z ADHD
- Jak uczyć by nauczyć? – strategie nauczania w pracy z dzieckiem z ADHD, jak prowadzić lekcje, jak przeprowadzać sprawdziany, zadawać pracę domową
- Skuteczne wydawanie poleceń
- Wprowadzanie systemu jasnych reguł i ich egzekwowanie
- Analiza funkcjonalna trudnych zachowań: jaki jest problem? Dlaczego powstał i utrzymuje się?
- Kształtowanie zachowań pożądanych: sterowanie uwarunkowaniami, stosowanie gospodarki żetonowej, ustanawianie konsekwencji oraz przywilejów i nagród
- Programy motywacyjne dla ucznia z ADHD i całej klasy- praktyczne pomysły do zastosowania w szkole
Szkolenie dedykowane osobom pracującym w szkołach podstawowych, a szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Sylwetka uczestnika:
- Uczestnik szkolenia potrafi wyjaśnić czym jest ADHD, jakie objawy tworzą jego obraz.
- Potrafi zidentyfikować zaburzenia współwystępujące i wskazać przyczynę zaburzenia.
- Jest świadomy możliwych problemów w pracy z dzieckiem z ADHD.
- Posiada umiejętności praktyczne, ułatwiające funkcjonowanie uczniowi w szkole.
- Jest wyposażony w gotowe pomysły programów motywacyjnych i korygujących zachowania problemowe, które można wprowadzić w klasie.
- Potrafi dokonywać analizy zachowań trudnych, identyfikuje ich pierwsze symptomy, określa funkcje takich zachowań.
- Wie, jak dostosować klasę i system prowadzenia lekcji do potrzeb ucznia z ADHD.
Materiały szkoleniowe:
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe wraz z gotowymi materiałami do pracy oraz zaświadczenia o udziale w szkoleniu
|